קינוחים

אמנות יצירת מנות הקינוחים

מנות אחרונות וקינוחים תמיד היו ויהיו הדובדבן שבסוף הארוחה. את המנות הללו אנו אוכלים לא לשם התזונה והבריאות, אלא יותר למען התענוג, הפינוק וההנאה שהם משרים בטעמם, ניחוחם וחזותם. ערכים אלו מקנים לשפים כר אומנותי נרחב לחקירת ענף הקינוחים על כל משמעויותיו האסטטיות, הקולינריות, התרבותיות והפילוסופיות.

 הפיתוי שבקינוח 

קינוחים הם חגיג לחושים במרקמם הנימוח, ריחם המענג, חזותם המרהיבה וכמובן טעמם המתוק. חגיגה זו מותירה רק מעטים אדישים לפיתוי, המסוגלים לעמוד מולו בשלווה. למעשה, ישנן מספר סיבות עיקריות הגורמות לנו לצפות ולהשתוקק למנה האחרונה. ראשית, הקינוח תורם לתחושת שובע ומעניק טעם שונה ומרענן בסיום ארוחה טובה, מה שמסייע בהפיכתה לחוויה שלמה ומספקת. חוויה זו נוצרת בזכות הטעם המתוק והקריר של הקינוח שמשרה תחושה רעננה. זאת, בשילוב כמות נאה של סוכרים המעניקים לנו אנרגיה מהירה וזמינה לאחר ארוחה כבדה ותורמים ליצירת מצב רוח טוב. מעבר לכך, חזותם של הקינוחים הופכת אותם למעדן שקשה לסרב לו, בנוסף כמובן לכך שהם כל כך טעימים.

התייחסות שפים למנות אחרונות

קינוחים ועוגותחשיבותן של מנות אחרונות אינה רק נחלתם של הסועדים, אלא גם בעלת חשיבות רבה בעיני השפים עצמם. מקורה של ההתייחסות הרצינית במספר סיבות מעשיות ויצירתיות. ראשית, יחסית למנות עיקריות, קינוח הינו מוצר מאוד רווחי למסעדה, ושנית, הקינוח מספק את ההתרשמות האחרונה שעימה יוצא הלקוח ממנה. כלומר, אם בסיום ארוחה הלקוח קיבל קינוח מעולה, וגם אם הארוחה לא הייתה יצירת מופת, החוויה שתיוותר בפיו ובזיכרונו תהיה חיובית ביותר. כפועל יוצא מכך, ובהיות עולם הקינוחים כר נרחב ליצירתיות, זהו תחום שכל הזמן מתחדש ומתעדכן בטעמיו ומסריו. כך לדוגמא, מקובל היום לתבל מנות אחרונות מתוקות גם בטעמים נוספים כמו מלוח או חריף. בנוסף, הקינוחים מאפשרים ליצור יצירת אומנות של ממש המשחקת בעיצובים, טעמים וחומרי גלם שונים ומקוריים.

עולם הקינוחים

מאחורי מתכונים לקינוחים ומנות אחרונות עומדת שורה ארוכה ואינסופית של מאכלים המשתנים בין מדינות, עדות, בתים, קונדיטוריות ושפים. קינוחים אלו כוללים עוגיות, עוגות, גלידות, מוסים, קרמים, קצפות, סוכריות, שוקולדים, מאפים, פירות טריים ויבשים, וקינוחי גורמה. בתוך כך, לכל ארוחה יש את סוגי הקינוחים היותר מתאימים עבורה, והיכולת לדעת איזה קינוח מתאים לאיזו ארוחה באה עם הניסיון, הידע, ההיגיון הבריא ותחושות בטן.

כתיבת תגובה