ירקות – מהסופר או משוק האיכרים?

שוק איכרים או בשמו המקורי Farmers' market' עשה עלייה לחיי הישראלים לפני שנים רבות, אך עידן וטרנד הבריאות התופס תאוצה בשנים האחרונות (במיוחד) לצד יוקר המחייה התופס כותרות עוד מימים עברו, הפכו את שוק האיכרים לפופולארי יותר ויותר וכיום ניתן לבקר במגוון רחב של שווקים ברחבי הארץ. הבה נקרא מעט על שוק האיכרים בישראל, היתרונות שלנו ונגלה לכם את הסוד למתכונים מנצחים בעזרת הפרודוקטים אותם תמצאו בשוק ברמת הטריות הגבוהה ביותר.

"אצא לי השוקה"

כאשר אנו שומעים את המילה "שוק" אנחנו מיד יכולים להריח את ריחות השוק, לדמיין את הבסטות מלאות כל טוב צבעוני ובעיקר לטעום את טעם הטריות. שוק האיכרים אינו שונה ואפילו מגיע עם טוויסטים נעימים לקונים, להלן מדגם יתרונות שוק האיכרים:

  • טריות – רמת הטריות אותה נמצא בשווקי האיכרים היא מהטובות והגבוהות ביותר וזאת בשל העובדה שהחקלאים הם אלו המוכרים והסחורה מגיעה לשווקים היישר מהשדות וממרחבי הגידולים. רמת טריות שכזו הופכת כל תבשיל וכל סלט, לחגיגה קולינרית וכן, גם עבור מתכונים מתוקים, מתכונים דיאטטים ועוד. עוד נקודה חשובה בקשר לטריות היא העובדה שמכיוון שהסחורה מגיעה היישר מהשדות, לא מבוצעים בה שימורים או עיבודים שונים – וזה לכשעצמו יתרון ענק וסיבה מספיק טובה לבקר בשוק האיכרים הקרוב אל ביתכם.
  • מחירים – מכיוון שהחקלאים והמגדלים הם אלו המוכרים בשווקי האיכרים (בשונה מרשתות המזון, ירקניות וכדומה), הרי שעלות "המתווך" נעלמת וכך יוצא, שהסחורה נמכרת בעלויות נמוכות יותר וזאת למרות שהטריות שלה גבוהה יותר. חשוב גם לציין כי החקלאים אשר בוחרים למכור בשווקי איכרים, לרוב ירצו למכור את כל הסחורה וניתן יהיה לשאול האם יש מקום להנחה. אקט אשר לא יתקבל כלל במכולת השכונתית או ברשת מזון גדולה.
  • מבחר – בשווקים באופן כללי ובשווקי איכרים בפרט, ישנו מבחר רב של ירקות ופירות, לעתים יותר מאשר כל סופרמרקט או כל ירקניה שכונתית. ניתן לאתר זנים אשר לא תמיד ימצאו בסופר.

לסיכום, שווקי איכרים, החלו לצוץ בכל מקום בארץ וזאת תודות לשני טרנדים גדולים השוטפים את מחוזותינו; הראשון, טרנד הבריאות והשני הניסיון לחמוק או לעקוף את יוקר המחיה. הסחורה אשר נמצאת בשווקים תהייה מהטרייה ביותר וכמובן ללא חומרים משמרים או עיבודים שונים. זכרו, בשווקי האיכרים, המוכרים הם החקלאים והמגדלים ולכן עלות הסחורה תהייה נמוכה יותר (בשל העובדה שעלת התיווך איה קיימת ולא מתווספת לעלויות הסחורה).

כתיבת תגובה