תזונה נכונה לבריאות נחוצה – פעילות ספורטיבית ותוספי מזון משלימים את התמונה

מי שמכיר את סצנת הספורט והכושר הגופני בישראל יודע, שבעשור האחרון חל גידול עצום בכל הקשור למשתתפים בסצנה זו, יותר ויותר ישראלים עושים פעילויות ספורטיבית על בסיס קבוע. החל מהליכה, ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים וכלה באימוני כושר למיניהם. הגידול בכמות האנשים שעושים פעילויות גופנית, הובילה לכך שבמהלך הזמן, אנחנו רואים יותר ויותר התעסקות תקשורתית ואחרת בכל הקשור לתזונה נכונה לספורטאים מקצועיים וחובבים.

מי שעושה ספורט על בסיס קבוע יודע, שאין זה מספיק רק לבצע אימונים למיניהם, אפילו אם מדובר בפעילויות חובבנית או כזו שמכוונת להשתתפות בתחרויות מקצועיות. בשביל לנהל חיים ספורטיביים צריך גם לשמור על תזונה נכונה, ותזונה נכונה כוללת לא רק אוכל בריא אלא גם תוספי מזון לספורטאים.

כיצד תזונה נכונה ותוספי מזון לספורטאים משתלבים ביחד 

הרעיון של תזונה נכונה הוא די פשוט. עלינו לשכוח מכל מה שנחשב אוכל לא בריא, עלינו לדאוג לארוחות מסודרות, ועלינו לוודא שהתזונה משתלבת בצורה נכונה עם סדר היום שלנו.

מה הכוונה שוכחים את כל מה שלא בריא? לא אוכלים מאכלים משמינים, לא אוכלים בצקים מיותרים, לא אוכלים יותר מדי מאכלים עם סוכר, דואגים לאכול הרבה ירקות, מאכלים שיש בהם ברזל וסידן, ההמלצה החמה היא לאכול הרבה מאכלים ירוקים ובפרט פטרוזיליה יש הסבורים שיש בה מרכיבים שונים שטובים לגוף, בעיקר עבור ספורטאים.

במידה ויש דברים שחסרים לנו, או שאנחנו צריכים לספוג בכמויות גדולות, אז ניתן לרכוש תוספי מזון לספורטאים. מדובר על אבקות מרוכזות בהן יש חומרים שונים. דוגמא תוספי מזון שכוללים חלבונים, תוספי מזון שכוללים חומצת אמינו, נוגדי חמצון, ברזל, ועוד. תוספי מזון מאוד אהובים על ספורטאים על משקאות איזוטוניים (משקאות שכוללים פחמימות וסוכרים ומתאימים בעיקר לשימוש בעת פעילות גופנית או תחרויות), ג'ילים (מקור אנרגיה יעיל עשיר בפחמימות, נהוג להשתמש בו בעת תחרויות) וכן חטיפי אנרגיה שונים.

בכל מקרה, אם אתם מעוניינים לרכוש תוספי מזון לספורטאים, מוטב להתייעץ קודם לכן עם אנשי מקצוע, הן מאמן מקצועי והן תזונאי, שידעו לספק לכם תשובות מספקות, מה אתם צריכים בדיוק וכמה.

לא לשכוח ארוחות מסודרות

מה הכוונה ארוחות מסודרות? לאכול ארוחה כל 6-7 שעות בערך. ארוחת בוקר, צהריים, ערב. לא להגזים בארוחות שבין לבין, כאשר כל ארוחה צריכה להיות מדודה. תעשו לעצמכם לוח תזונה, בו רשום כל מה שאתם אוכלים ואילו מרכיבים יש בזה. כך תוכלו לעקוב אחרי מה שאתם אוכלים, מה אתם צורכים, ותדעו בדיוק באיזה מצב אתם נמצאים.

נקודה אחרונה, לאכול טוב זה לא מספיק, גם לא צריכת תוספי מזון לספורטאים, בשביל להתאמן בצורה חכמה, צריך להקפיד על שינה רצופה וטובה של 7 שעות לפחות. אחרי זה תוכלו לצאת להתאמן בכיף.

כתיבת תגובה